De cate ori am  lunecat pe trotineta  in jurul lacului Herastrau se poate masura in cat s-au tocit rotile in mm,  mai obiectiv si sec  am schimbat primul set de rulmenti pe la 3500km de mers( in vreo 7 luni)  in regim mixt in parc dar si in oras pentru ca trotineta a devenit mijlocul de locomotie urbana impreuna cu metroul si  RATBul. Nici in falsa iarna pe care o traim nu m-am oprit si am facut un tur in jurul lacului pe zapada desi aleile erau curatate indoienic si au fost aruncata sare si nisip in exces.

 

 

 

       Frumusetea mersului pe trotineta dincolo de faptul ca nu te epuizeaza este ca te lasa sa privesti in jur daca ritmul este unul normal,  nu unul  alert si in forta. Trotineta este dincolo de starea ludica un mijloc de locomotie urbana cu care poti sa mergi la serviciu,la cumparaturi sau oriunde ai nevoie in oras, poti sa o pliezi si sa o cobori in metrou sau sa o urci in orice miloc de transport urban. Total nepretentioasa nu iti cere decat sa ii verifici cateva suruburi si sa ii schimbi rulmentii la multe mii de km daca ai abuzat-o intrand prin balti adanci.Mult mai sigura si versatila decat bicicleta in combinatia cu mijoace de transport urbane cu o viteza mai mica si cu o distanta mai mica fata de sol iti asigura o viteza medie de croaziera de 10-12km/h intr-un ritm firesc. Poti sa eviti strazile aglomerate si sa mergi atat pe trotuare cat si pe strazi in directie inversa sensulului de circulatie daca ai experienta. Cu o frontala si un avertizor led intermitent agatat in spate de rucsac  poti sa o folosesti si noaptea in totala siguranta daca esti cu mintea prezenta pe sosea.

 

 

 

        Orice discutie despre contraindicatii legate de posibile probleme asupra articulatiilor, coloanei sau socurilor provocate de alergare sunt suspendate pentru ca mersul pe trotineta este de departe mult mai bland si echilibrat decat alergatul care oricat ai fi de antrenat uzeaza articulatiile si solicita plamanii serios mai ales cand aerul este foarte rece sau foarte cald. Pur si simplu mersul  trotineta nu are numic excesiv,  si nu i-am gasit nimic problematic asa cum prelungirea statului in fund pe o sa oricat de comoda ar fi  si pozitia cocosata si rigida de pe bicicleta nu este cea mai fericita optiune in viziunea mea. Sa folosesti alergatul ca mijloc de locomotie este un non sens,  nu cred ca merge cineva la serviciu sau la cumparaturi sau oriunde in oras alergand dar in schimb cu bicicleta sau trotineta sunt destui. Totusi sunt putini cei  care folosesc zilnic indiferent de anotimp si  vreme  trotineta sau bicicleta ca mijloc de locomotie urbana.

 

Ca optiune de deplasare urbana pe orice distanta trotineta este cea mai fericita alegere si spun asta dupa 9 luni in care am parcurs mai mult de 5000km aproape zilnic. In una din zile cele mai calde din Decembrie am facut un test de anduranta in care am inconjurat de 12 ori lacul Herastrau totalizand continuu 72km in 6 ore. Am mers cu diverse ritmuri da la un ritm lent la unul alert dar niciodata  nu am simtit ca efortul poate sa fie unul care sa nu imi permita sa continui cat vreau. M-am oprit pur si simplu pentru ca era noapte si tarziu fara sa fiu cu adevarat obosit,  doar o usoara oboseala a tendoanelor in zona genunchilor.

 

Mereu observ lucruri in jur chiar daca am trecut pe acolo de sute de ori. Padurea asta digitalizata mereu imi starnea zambetul pana m-am oprit sa imortalizez acesti copaci printati.

 

 

 

 

Mersul pe trotineta este mereu o aventura asa cum este deplasarea cu orice mijloc de locomotie fizic sau tehnologizat  intr-un oras haotic cum este Bucurestiul. Capcane si lucruri fara sens sau de mantuaiala intalnesti la tot pasul,  sunt normalitatea unui spatiu balcanic care a trecut printr-o trauma interioara colectiva si individuala  a comunismul perpetuat intr-o tranzitie inepta si fara sens.

 

Aproape de Crown Plaza

 

 

 

 

Coloanele multiple ale prostiei balcanice,finite ca numar dar infinite in prostia repetiei lor, o mecanica perfecta specifica locului.

 

In scurt timp voi fi din nou pe trotineta si voi face poze care sa surprinda absurdul trotuarelor si aleilor dar si frumusetea acolo unde mai  este. Va fi un jurnal de calatorie pe trotineta.

 

Fiatul 500 pe care nu il gaseam in fisiere a fost inlocuit de un altul reconditionat impecabil trezit la viata  intalnit in drumurile mele pe trotineta  in aceste zile de primavara. Este o rara lectie de minimalism pe care o intalnesti in Bucuresti, masinile care sa aiba sens intr-un mediu urban aglomerat adica masini mini sau mici sunt minoritare, romanilor pe place sa o aiba mare (implicit grea si poluatoare), din pacate la fel si doamnelor sau domnitelor.

 

Bd Ion Mihalache sufocat de masini la fel cum a ajuns orice strada din Bucuresti, acolo unde ar trebui ca oamenii sa se simta bine apar masini care sa le reamintesca ca singuri au creat un stil de viata si un  mediu care este impotriva lor si pe care il perpetueaza sau cresc  pentru ca au ajuns dependenti si sunt incapabila sa faca schimbari.